Deklaracja dostępności Ustawienia:
Menu

Przystanek Przedszkolak - Niepubliczne przedszkole dla dzieci z autyzmem

Niepubliczna szkoła dla dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu

Druga półkolonia w Przystanku Szkoła – „Świat roślin”

20-07-2022

Czas pędzi nieubłaganie, zwłaszcza kiedy dużo się dzieje. W minionym tygodniu półkolonii towarzyszył nam temat roślin, kwiatów i zieleni. Myśl jaka przyświecała podczas organizacji tygodnia to obcowanie z naturą, spędzanie czasu na świeżym powietrzu.

Poniedziałek rozpoczęliśmy od sensoryki- uczniowie z samodzielnie wykonanej masy solnej, suszonych roślin i innych ozdób stworzyli medaliony. Trochę czasu spędziliśmy w pobliskim parku, a część sal zamieniła się chwilowo w sale filmowe. We wtorek i środę odbyły się wycieczki do Ogrodu Botanicznego w Krakowie. Odbyliśmy w podróż w nieznane wraz z przewodnikiem ogrodu, mając możliwość odkrycia nowych gatunków roślin i przepięknych kolorowych alejek kwiatowych. Był też czas wolny dla siebie na odpoczynek wśród zieleni. Kontynuacją tematu była zabawa we florystę- zasadziliśmy własne kwiaty doniczkowe, cieszące oczy wielu klas i gabinetów. Urozmaiceniem tych dni były zajęcia w kuchni dydaktycznej, na których każdy uczeń przygotował pysznego owocowo-lodowego shake’a – uczyliśmy się bezpiecznie korzystać z urządzeń elektrycznych tj. blender. Warto wspomnieć o wizytach naszego ulubionego tancerza – pana Janka, z którym „wyginaliśmy śmiało ciało” w rytm dobrze już znanych nam piosenek. Czwartek był dniem artystycznym w temacie botanicznym. Parking za szkołą zamienił się tego dnia w ogród. Oczywiście kreatywność uczniów nie zna granic, więc na parkingu pojawiły się różne wytwory artystyczne. Narzędziami artystów były pędzle, farby, kredy, a czasem też ręce J Jedno jest pewne- było kolorowo i wesoło. Wiele radości towarzyszyło nam też podczas klubu gracza. Na koniec tygodnia odbyła się wyczekiwana całodniowa wycieczka do Doliny Będkowskiej do gospodarstwa agroturystycznego Brandysówka. Na miejscu czekał na nas pachnący z daleka grill. Piękna słoneczna pogoda sprzyjała spacerowaniu, a duża zielona przestrzeń pozwalała na ruchowe szaleństwa i zabawy. Dobrym podsumowaniem minionego tygodnia będzie cytat:

„Zdaje mi się, że nikt nie potrzebuje kaprysić,

gdy ma wkoło siebie takie śliczne kwiatki i tyle cudnych, dzikich roślin, co tu się pną i zwieszają,

i takie miłe stworzonka, co sobie budują domki i gniazdka i ćwierkają a śpiewają.”

Frances Hodgson Burnett, „Tajemniczy ogród”

Wakacje trwajcie jak najdłużej, dziękujemy organizatorom za przygotowane atrakcje i niespodzianki, a tymczasem czekamy na kolejne!

Galeria zdjęć: 2 tydzień półkolonii

7z
9z

Ważne!
Nasza strona wykorzystuje pliki cookies.
Korzystanie z naszej strony wiąże się z ich akceptacją.
Więcej informacji: Polityka cookies.

Akceptuję, zamknij komunikat »